جراحی افتادگی پلک و اقدامات قبل از عمل

جراحی  پلک یکی از موثرترین عمل های زیبایی برای جوانسازی ظاهر افراد است.

در این مطلب با نظرات آقای دکتر قاسمی در رابطه با اقدامات قبل از عمل جراحی پلک و نحوه عمل بلفاروپلاستی بیشتر آشنا می شویم.

اقدامات قبل از جراحی پلک

اگر شما قصد دارید که عمل جراحی پلک را انجام دهید، در وهله اول باید توسط دکتر، معاینه شوید. در جلسه اول مشاوره های لازم جهت تایید اینکه آیا شما به عمل بلفاروپلاستی نیاز دارید یا نه صورت می گیرد. برخي انتظارات غير منطقي طي اين جلسات مشاوره تصحيح مي گردد. سپس در صورت نیاز شما به این جراحی میزان افتادگی پلک شما توسط دکتر مورد بررسی قرار می گیرد.
بعد ازتایید دکتر براي شما درخواست آزمایشات لازم مي شود .

آزمایشات لازم جهت عمل جراحی پلک

شامل تعیین وضعيت انعقاد خون ،
آزمایش هپاتیت و در صورت نياز قند خون است.
بررسي فشار خون: اگر فرد مراجعه کننده دچار علائم فشار خون بالا باشد، از فرد خواسته می شود که دارو های فشار خون خود را مرتب مصرف کند و یا توسط دکتر داخلي تحت درمان دارویی قرار گیرد.
تست دیابت: افرادی که دچار دیابت هستند حتما قبل از جراحی بايد قند خونشان تحت کنترل قرار گیرند.

جراحی افتادگی پلک و اقدامات قبل از عمل

تعیین زمان جراحی بلفاروپلاستی

بعد از مشخص شدن جواب آزمایشات و نبود مشکل، تاریخ و زمان جراحی تعیین می شود.

مصرف دارو قبل از بلفاروپلاستی

توصیه می شود که فرد مراجعه کننده از 5 روز قبل از جراحی پلک، از مصرف داروهای آسپرین، بروفن و ساير داروهای ضد التهاب مانند دیکلوفناک و ایندومتاسین، داروهای گیاهی و ویتامین ها خودداری کنند.

وضعيت ناشتايي قبل از بلفاروپلاستی

لازم نیست که شما قبل از انجام جراحی پلک ناشتا باشید، اگر قرار است که جراحی شما ظهر انجام شود می توانید قبل از جراحی پلک، ناهار خود را میل کنید.

مقدمه شروع عمل جراحی پلک

در ابتدا قبل از شروع جراحی، از پلک بیمار عکس گرفته می شود. سپس فشار خون بیمار و علائم حیاتی فرد کنترل می شود. بعد از انجام این عملیات، به مهم ترین بخش قبل از جراحی يعني طراحی پلک های بیمار مي رسيم كه با ماژیک جراحي انجام می شود.

طراحي پلک قبل از جراحی بلفاروپلاستی

طراحی پلک ها حدود ١٥ الي ٢٠ دقیقه زمان می برد، همانطور که گفته شد طراحی پلک یکی از حساس ترین مراحل كار است. طراحی کمک می کند تا پوست به اندازه برداشته شود ودکتر به مطلوب ترین نتیجه ممکن دست یابد.

تزریق بی حسی موضعی

بعد از طراحی پلک، اقدام به بی حس کردن پلک با استفاده از سرنگ انسولین که دارای سر سوزن های بسیار ظریف است، می شود. ممکن است افرادی نگران درد جراحی پلک به علت اینکه جراحی در ناحیه چشم هست، باشند. اما بهتر است بدانید که در طول عمل شما به هیچ عنوان احساس درد نخواهید کرد. قسمت دردناک عمل شما هنگام تزریق داروی بی حسی است که با استفاده از سرنگ انسولین این درد به حداقل می رسد. بعد از تزریق نیاز به 20 دقیقه زمان برای تاثیر داروی بی حسی و تاثیر مواد تنگ کننده عروق است.

شروع جراحی بلفاروپلاستی

بعد از اطمینان از تاثیر داروی بی حسی، عمل جراحی توسط دکتر و دستیار شروع می شود. جراحی دو پلک حدود ١ تا ١/٥ ساعت زمان می برد. دکتر بعد از برداشتن پوست و تخلیه چربی های اضافی، اقدام به ترمیم و بستن زخم خواهد کرد. برای بستن و بخیه زدن زخم، استفاده از نخ های ظریف و نازک در نتیجه عمل بلفاروپلاستی و حداقل آثار بعد از عمل، اهمیت بالایی دارد.

بعد از جراحی پلک نیازی به پانسمان زخم نیست و تنها کافیست که محل زخم با پماد آنتی بیوتیک پوشانده شود. سپس بیمار حدود نیم ساعت در اتاق جراحی برای مراقبت های بعد از جراحی و كمپرس سرد مي ماند و سپس مرخص مي شود. توجه داشته باشید که عمل به توصیه های پزشک برای مراقبت های بعد از جراحی برای گرفتن نتیجه مطلوب، بسیار مهم است.

بعد از گذشت 24 ساعت، لازم است که بیمار برای ویزیت اولیه به مطب پزشک مراجعه کند. در این جلسه وضعیت زخم بیمار کنترل و نخ های بلندتر بخیه کوتاه می شود. بعد از یک هفته بیمار برای ویزیت دوم و کشیدن نخ بخیه به مطب پزشک باید مراجعه کند.

منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم
با تشکر مدیریت سایت دکتر علی قاسمی